Varför Desso?

Vi har ett mål i vår bolagsvision: ”hur vi får golvet att arbeta för vår hälsa och vårt välmående”.

Why Desso


Människor tillbringar 90 % av sin tid inomhus och vi vill göra allt vi kan för att garantera att deras inomhusmiljöer gör dem så friska och produktiva som möjligt. Målet får substans genom fyra strategiska pelare som består av operationell excellens, innovation, expansion (både i nya geografiska regioner och till nya kundmarknader) och god kommunikation.

Vi strävar alltid efter att sätta kunden först och säkerställa att vi förstår vad de behöver. Utifrån dessa kundinsikter kan vi driva vårt innovationsarbete inom tre nyckelområden:

1. Kreativitet och design  - leverera vinnande produkter som uppnår önskade resultat
2. Funktionalitet- lägga till funktioner som får våra produkter att sticka ut samt förbättra hälsa och välmående
3. Cradle to Cradle®- skapa en ny affärsmodell som leder till hälsosammare produkter och utveckla möjligheten att återvinna och återanvända material

Det är genom denna typ av innovation som vi kan leverera fantastiska produkter, tillhandahålla överlägsen kundservice och upprätthålla vårt ansvar gentemot samhälle och miljö. 

Vi står inför nya och spännande utmaningar att uppfylla våra kunders behov på befintliga marknader (offentlig miljö, konsument, hotell, restaurang och catering, marin, flyg och sport) samt nya kanaler med hög potential (som hälsa och utbildning) och nya geografiska områden (som Latinamerika och Ryssland). 

I slutändan vill vi vara världsledande inom tillverkning av miljövänliga golvprodukter och idrottsplaner som tillhandahåller enastående värde vad gäller design och funktionalitet och därmed bidrar till människors hälsa och välmående.

Alexander Collot d'Escury (CEO Desso Group)

  • Dela den här sidan
  • twitter
  • linkedin
  • facebook
  • email